Комисията за финансов надзор (КФН) продължава работата си по създаването на система „бонус-малус“. Системата е за единни изисквания за коригирането на застрахователната премия, в зависимост от поведението на водача на моторното превозно средство, покрито от застрахователен договор за задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите, съобщават от Комисията в своя сайт.
„Бонус-малус“ е система, която персонализира премията, платена от застраховащия/потребителя, като взима предвид поведението на пътя и историята на претенциите. Основната идея, която стои зад „бонус-малус“, е да се възползват „ДОБРОНАМЕРЕНИТЕ“ шофьори от премийни отстъпки и в същото време да се наказват „ВИСОКО РИСКОВИТЕ“ с повишаване на премиите. Експертите в работната група работят с убеждението, че това ще бъде стимул за отговорно поведение на пътя, което впоследствие ще допринесе за намаляването на броя на пътно-транспортните произшествия (ПТП).
Крайната и най-съществена цел на системата „бонус-малус“ е да коригира в дългосрочен план поведението на участниците на пътя и да възпита във водачите на автомобили чувство за отговорност. Като резултат ще се подобри пътната безопасност и респективно целта е намаляване на броя на смъртните случаи и телесните наранявания. Фокусът на системата „бонус-малус“ поставя акцент върху пряката връзка между поведението на пътя и риска от причиняване на вреди от собственика/водача на автомобила.
На база на предложенията на международен консултант вече е сформирана нова работна група, която включва експерти от КФН, Министерството на вътрешните работи и Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Създаденият експертен екип ще разработи няколко варианта на системата, като целта е всеки един от тях да е максимално рационален и прагматичен и да отчита в най-голяма степен нормалната житейска ситуация, свързана с управлението и използването на моторното-превозно средство (МПС). Вариантите ще бъдат представени и предложени за обществено обсъждане на гражданите, водачите и собствениците на моторни транспортни средства, както и на всички заинтересовани страни – правителствени, неправителствени организации и застрахователи.
Работната група по системата „бонус-малус“ ще разработи вариантите в рамките на няколко месеца и ще има готовност да ги представи за обсъждане през есента на 2019 г.


ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
Излъчиха първенците в Общинските ученически игри във Варна
Ето къде няма вода във Варна днес
"Възраждане" при Радев: Ние, българите, искаме нови избори
Двама варненци на 26 и 27 години пребиха мъж за 150 лева
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
След протеста: Идват битки за честни избори, правосъдие и прозрачност във всичко
Страните от източния фланг на ЕС заедно ще търсят пари за отбрана срещу Русия
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
Завръщането на Skoda Fabia RS зависи от успеха на друг модел
Сигнал за бомба на летището в Сараево, има евакуирани
Русия заяви, че е поела пълен контрол над ключовия град Купянск
3 витамина, които са важни за женското здраве
Костадинов повтори след срещата с Радев: Този парламент е изчерпан
преди 6 години И тази система "бонус-малус" е като всичко друго в България, работи се със супер бавни темпове и все се отлага. отговор Сигнализирай за неуместен коментар